Dostęp do informacji publicznej nieudostępnionej w BIP
Udostępnianie informacji na wniosek
Zgodnie z Art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Tekst jednolity Dz. U. z 2015 r. poz. 2058), informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek zainteresowanego.
Jeśli poszukiwana informacja nie jest opublikowana na naszej stronie BIP, prosimy o złożenie wniosku (wzór do pobrania) w sekretariacie Zespołu Szkół lub przesłanie go do nas jedną z poniżej wybranych możliwości:
- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@zssiedliszcze.edu.pl
- faxem na numer: 082 569-25-00
- listownie na adres:
Zespół Szkół w Siedliszczu
ul. Aleksandra Bałasza 1
22-130 Siedliszcze
Jeżeli informacja publiczna może być niezwłocznie udostępniona, w formie ustnej lub pisemnej, osoba występująca o informację nie składa pisemnego wniosku (art. 10 ust. 2 powołanej ustawy).
Zespół Szkół umożliwia skopiowanie, wydrukowanie, przesłanie informacji publicznej lub jej przeniesienie na powszechnie używany nośnik informacji (art. 12 ust. 2 ustawy).
Termin udostępniania informacji
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż jednak w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (art. 13 ust. 1 ustawy).
W przypadku, gdy niemożliwe jest zachowanie tego terminu, wnioskodawca zostaje powiadomiony (w terminie 14 dni) o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, w jakim zostanie udostępniona informacja, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku (art. 13 ust. 2 ustawy).
Sposób udostępniania informacji
Udostępnianie informacji na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki, którymi dysponuje Zespół, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku (art. 14 ust. 1 ustawy).
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonych we wniosku, Zespół Szkół powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji zgodnie z wnioskiem i wskazuje, w jaki sposób lub w jakiej formie informacja może być niezwłocznie udostępniona. W takim przypadku wnioskodawca ma 14 dni od dnia powiadomienia na złożenie wniosku o udostępnienie informacji (art. 14 ust. 2 ustawy).
Opłaty
Za udostępnienie informacji publicznej mogą być pobierane opłaty, jeżeli Zespół Szkół będzie musiał ponieś dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku (art.15 ust 1. ustawy). Wnioskodawca w terminie 14 dni od złożenia wniosku zostaje powiadomiony o wysokości opłaty. W takim przypadku udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji lub wycofa wniosek (art.15 ust. 2 ustawy).
Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej wnioskodawcy przysługuje odwołanie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Tekst jednolity Dz. U. z 2016 r. poz. 23).
Odwołanie od decyzji rozpatruje się w terminie 14 dni (art. 16 ust. 2 pkt 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Dane jednostki | Data dodania do BIP | Więcej informacji |
---|